måndag, december 11, 2006

Måndagmorgon

För lite sömn och för mycket hosta. Jag brukar inte ha några större problem med sömnen i vanliga fall men i natt så var det nästan omöjligt att somna. Så fort jag slappnade av och höll på att slumra in fick jag en hostattack. Till slut gick jag upp och kokade honungsvatten. Jag somnade nån gång närmare tre. När jag väl somnat drömde jag att jag var på vårdcentralen i Flen. Jag behövde fråga om något och tjejen i receptionen ringde på en läkare. Han var snygg, så där tvseriedoktorsnygg. Han ställde sig nära mig, pussade mig och viskade i mitt öra. Då kom mitt ex in och sa: Jag vill också ha en puss. Han tog tag i mig och gav mig en puss. Det kändes som att pussa en vedklabb med sandpapper på. Då gick snygga doktorn och jag iväg och ute på parkeringen kom jag på att jag hade glömt min väska i bilen... som var en cab... Jag tog den och så gick vi och ställde oss vid ett hus. Då hade doktorn blivit en kvinna. Vi kramades lite. Plötsligt började hon förmana några killar. Man ska vara trogen, sa hon. Hålla sig till sin partner. Och jag undrade lite svagt varför vi stod och pussades i såna fall.

Sen kom Boll inrusande och väckte mig och sa att de ska ha luciatåg på lekis vilket innebar att jag fick kasta mig ur sängen och ställa mig och stryka lucialinne och leta reda på glitter och strumpbyxor och tröja och... så kom Will och skulle ha en skjorta struken och där kom taxin och jag sprang runt som en skållad råtta i bara trosorna och kunde inte krama barnen hejdå för att de slängde upp dörren så att taxichauffören hade full insyn och jag i trosor, nej tack.

Sen hoppade jag in i duschen och det var stopp i avloppet som jag trodde Erk hade rensat. Vi har bott här i snart nio år och jag tror inte Erk har rensat avloppet ordentligt en enda gång. Jo kanske en. Tydligen är jag utsedd till avloppsrensare här. Men jag struntade i det och slet åt mig en handduk som hängde där och insåg när jag torkat mig en stund att den luktade gammal sur lök. Jag vill inte veta varför.

Men det känns rätt okej ändå. Har jag tur så blir det en hygglig måndag.

Inga kommentarer: