lördag, december 30, 2006

Vinterfest

Jag kokade 45 portioner gröt i går. Tre limpor bröd gick åt. Och åtta flaskor glögg. Ost, smör, mjölk, socker, kanel, mandel, russin och pepparkakor också. 26 personer var vi sammanlagt. Det var kul att träffa kompisar vi inte sett på länge och trevligt att samla alla. Några kunde inte komma vilket var lite synd men samtidigt så slapp jag ju koka ännu mer gröt.

- Du är så trevlig, sa F till mig.
Han menade att det var ett trevligt initiativ av mig och att det var god mat och mysigt att samlas. Det blev jag glad för.

När alla hade åkt skulle vi titta på Hajen 2. Vi drack lite vin och åt lite ost och jag ville verkligen se filmen. Men somnade. Jag lyckades släpa mig upp till sängen. Där låg två av mina gamla gosedjur. Vanligtvis sitter de på en hylla lite bortglömda och dammiga men när vi städade på förmiddan så la jag dom på sängen. Trött som jag var och lite lullig efter några glas vin så tog jag dom i famnen och kröp ner under täcket och somnade. Aslan kom in och la sig på mig. Så när Erk kom upp låg jag och kramade två gosedjur och hade en katt som sov ovanpå mig. I morse när jag vaknad låg gosedjuren kvar men inte kissen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gosedjur är klart underskattade :)
Härligt att vinterfesten blev den succé jag fick intryck av att den blev.

Nisse sa...

Håller med där, alla borde ha ett gosedjur att sova med.