fredag, december 22, 2006

Dan före dan före dopparedan

Jag ägnade större delen av dagen i går åt att laga mat. När jag skulle ta fram skinkan, som jag trodde var färdigkokt och bara att griljera, så såg jag att den bara vara rimmad. Så flickorna fick ingen skinka. Men de blev mätta ändå. Och trevligt hade vi. Och fina presenter fick jag. Tofflor av U och julgranskulor av M. Will spelade gitarr för oss och så drack vi en massa glögg. Intressanta samtal om mystiska saker och dumma bilister hade vi också. Helt enkelt en skön afton.

I morse hade Erk och jag sovmorgon. Barnen åkte iväg på avslutning tio i sju och då gick jag och la mig igen. Sen sov vi tills de kom hem halv elva. Riktigt skönt. Sen städade vi färdigt. Bland annat har vi tvättat fönster så nu kan det bli snö och kallt. Och så har vi satt upp ljusslingor i några träd ute och hämtat en gran. Nu ska vi göra pepparkaksdeg och koka knäck.

Det är så skönt att vara ledig och ha tid att vara med familjen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter så.. idylliskt att jag blir bara en aning avis.
Men jag gläds så klart med dig och önskar en lugn och fin helg!

Nisse sa...

Jag berättar ju inte om när Will hällde ut Bolls vatten eller när de slog varann i huvudet eller när Erk rensade avlopp eller om min huvudvärk :0)

Men det är skönt bara att vara ledig. Önskar dig en fin helg också.

Anonym sa...

Hahaa, okej då.. Jag förstår att det inte bara är som den ljuvaste dröm.