söndag, december 17, 2006

Vinter?


Det är frost ute! Jag ska ta en promenad och fotografera lite.

I dag har jag tagit tag i saker och strukturerat lite. Ett jobb får vänta till januari och ett annat tar jag tag i under veckan. Skoljobbet är avklarat (det jag skulle göra under helgen alltså) och de flesta mail jag skulle skicka är ivägskickade.

I går var vi på kalas, min systerdotter har fyllt tio år. Det var ganska lugnt. Lite fika bara. De har inte för vana att bjuda på stort. Inte för att det behövs direkt men ibland kan det kännas lite som om man kommer och stör. Fast man blivit bjuden. Min syster och jag är väldigt olika på det sättet. Jag tror inte att någon någonsin har känt sig ovälkommen hemma hos oss. Hoppas inte det i alla fall.

Nu plingade det på dörren. En kompis till Will. Plötsligt såg jag hur ostädat det är.

Jahaja, städa undan lite och sen promenad. Undrar var Erk är? Ute i garaget antagligen. Han har nog ingen lust att städa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är det nästan vinter och jag vill önska dig en bra, vintrig vecka utan stress.

Nisse sa...

Tack, jag hoppas på det jag med. Och önskar dig detsamma. Och snö...