måndag, december 18, 2006

Juligt värre

Har ni tänkt på hur svårt det är att bedöma ålder på folk? Jag försökte göra det i dag när jag skulle få svar på en enkät, men jisses, jag tog fel på fem år åt båda hållen. Fem år kanske inte är så mycket men det är i alla fall himla svårt att pricka in rätt.

Jag insåg i går att det är dags att börja tänka på jul. På torsdag kommer U och M hit på sedvanligt julklappsbyte och då ska jag bjuda på julmat och gärna ha hunnit städa lite också. Och göra julklappar ju. Jag har knåpat ihop två små saker och har en idé eller två som jag ska försöka få tid till.

Ska också grava lax vilket tar några dagar. Och så ska jag (Inser nu när jag skriver det här att jag nästan inte vågar skriva vad jag ska göra till jul. Jag har läst så många bloggar och hört så många som inte gillar jul och som inte vill göra saker. Och då skäms jag nästan för allt som jag vill hinna med. Så dum jag är.) baka pepparkakor, koka knäck, slå in julklappar, baka bröd, städa, putsa ljusstakar, pynta lite och kryssa för vilka filmer på tv som är något att se och fundera lite på vilka böcker jag ska läsa.

Orsaken till att det inte har kommit någon snö ännu är att vi inte har tvättat våra fönster och inte badat vår lurviga katt. I fall ni undrar.

Inga kommentarer: