torsdag, mars 01, 2007

Knäppa tankar

Jag överlevde dagen och behövde inte använda mig av min fas. Har ägnat kvällen åt att titta på The fast and the furious - Tokyo drift och Medium.

Jag bläddrade runt lite på tvn och såg bilder från en modevisning där en naken kvinna gjorde en kupp. Hon sprang upp på catwalken med bara ett papper framför sig där det stod: jag går hellre naken än med päls. Bra gjort tycker jag. Undrar om jag skulle göra något sådant? Och skulle reaktionerna bli annorlunda då? Kvinnan var ju snygg och välsvarvad och smal och pappret stort och några män snabba med att fösa undan henne och hålla upp sina kavajer. Men om jag plötsligt stod där naken, skulle inte folk reagera mer då? En mullig naken kvinna som är så långt i från catwalkar man kan komma. Inte skulle jag trippspringa lite snyggt heller utan mest bara stövla fram och vifta med lappen.

Varför kan jag aldrig bara lyssna på föreläsningar utan att få sexuella fantasier? Inte såna där upphetsande saker utan mer att det dyker upp bilder på föreläsaren i olika depraverande situationer. Eller att jag undrar hur föreläsaren ser ut naken. Det är inte så att jag sitter där och bara tänker på sex utan jag kan vara inne i föreläsningen och lyssna och anteckna och så plötsligt gör mina tankar en utflykt. Jag läste att om man härmar en annan människas hållning och hur den håller armar och ben och hur den andas osv så kan man försätta sig i samma tillstånd som den personen och känna samma sak, nästan få samma tankar. Så om jag sitter där i en föreläsningssal och mina tankar göra en utflykt och en annan person härmar mig - får den samma snuskiga tankar då?

Jag vet, jag är lite knäpp.

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

"Trippspringa" var ett fint ord. :)

Känner igen det där med sexuella - dock inte upphetsande - fantasier. Jag tror de är vanligare hos folk än man kanske kan tro (det är bara ett fåtal som talar öppet om detta...). Jag tänker hela tiden på hur folk ser ut nakna. Faktiskt lite kinky.

Anonym sa...

Vad skönt att det är en till. Fast det kanske är så att det bara är jag och du och några till som vågar erkänna det :0)

Kim da Costa sa...

När man väl börjar nysta i folks tankar dyker de mest ekivoka drömmar upp. Mycket trevligt.