måndag, mars 26, 2007

Söndagsrapport

Vi var ju på våffelkalas i går och det var mycket gott och trevligt. Framåt eftermiddagen så klämde sig solen fram och trollade bort dimman. Jag älskar våren. Mamma och jag tog en liten tur till en av mina kunder som hade öppet hus. Där handlade jag nån slags spray som ska vara bra för toviga katter. Hoppas det funkar på Cosmo. Vi har flera gånger fått klippa av honom pälsen som tovar ihop sig trots daglig borstning. Han ser så knäpp ut när han är kal på magen och sidorna och har massor av päls runt halsen. På kvällen cyklade Boll och jag till farmor och tittade på valparna. Will körde minimotorcykel. Grannarna suckar säkert högt och tänker jaha nu börjar de också. För några år sedan bodde en familj med många barn här i närheten. De brukade köra moped fram och tillbaka, fram och tillbaka. Ibland hela helgerna. När de flyttade så var det nog en del som pustade ut. Men nu så är det Wills tur att börja köra runt och störa. Fast jag tycker nog att det hör till. Om man är barn och bor på landet så måste man få leka lite, även med sånt som låter. Det bor ju nästan bara pensionärer här och lite liv behövs.

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Ja, leka måste man ju få göra. Även om jag hatar ljudet av motorer. Fy tusan.

Nisse sa...

Jag gillar mullrande V8:or men ettriga ihållande brumljud är vansinningt irriterande efter en stund. Och det är väl tur för grannarna att jag tycker det så jag håller ordning på åkandet :0)