söndag, mars 25, 2007

Våffelsöndag

Alldeles nykter sitter jag här. Och inget spännande har hänt. Det mest spännande som hände i går var när vi var ute och promenerade och mötte grannarna. Ordenligt påklädda med tjocka mössor som man knäpper under hakan och skidstavar i händerna. Jag tror att de menar att gå stavgång men oftast så bara petar de lite i gruset med stavarna och ibland bär de dem i ena handen. De ser inte ut som några lantisar, de ser mer ut som några som förvirrat sig ut i bushen och tar på sig vad de tror är mest lämpligt. Man behöver kanske inte se ut som någon lantis bara för att man bor på landet men det är väldigt bra med stövlar.

Jag fixade i ordning min nyinköpta bokhylla i går och så hade vi syskon, syskonbarn och kompisar här för att fira Boll. Problemet med en stor släkt och många vänner är att man aldrig kan bjuda alla samtidigt när någon fyller år. Ändå bjuder vi bara de närmaste. De närmaste består av 26 personer.

I dag ska vi åka på kalas hos F. Våfflor ska vi få. Gott.

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Det känns iofs sunt att vara nykter en söndagmorgon kl 08:53. ;)

Stavgång är en rolig företeelse. Lite galet skoj så där.

Nisse sa...

Jag förstår ju vitsen med stavgång om man gör på rätt sätt... men om man bara släpar med sig stavarna utan att använda dom så känns det lite småskumt...

Linda sa...

Vad gott med våfflor. Hm...är upptagen hela eftermiddagen men ska nog fråga Gurr om han är lite sugen på att smaska på våfflor ikväll.