tisdag, mars 27, 2007

Terrakotta och snuskiga fantasier

Men hur svårt kan det vara att göra en hemsida? Min hjärna står still, det ser bara trist ut. Jag får inga bra idéer. Jag skulle föredra att mina kunder lät mig fixa allt på mitt sätt och inte kom med egna förslag. Jag menar, terrakotta, vem vill ha det på sin hemsida? Jag tycker inte om terrakotta. Måste man göra det? Hela dagarna ser jag olika webbsidor så jag borde ha massor av idéer och veta vad som ser snyggt ut och hur jag skulle kunna göra men när jag sitter där och knåpar då blir det bara fånigt. Vafför då?

Jag är i alla fall färdig med sista uppgiften till den hemska kursen. På torsdag är det sista dagen. Hurra. Exjobb here I come.

Tänka sig i dag har jag skickat de första fakturorna, postat och klart så nu kan jag inte ångra mig. Det känns både spännande och nervöst.

Erk och jag tog en promenad efter maten. Det är så trevligt att gå tillsammans. Man pratar så bra då.

Jag handlade i lilla affären i lilla samhället och där stod killen som brukar spana in mig. Det är rätt trevligt att ha nån som spanar in en även om det råkar vara en som bara är tjugo och som verkar vara ganska fånig. Hans flickvän dök upp och medan han pratade med henne sneglade han på mig. Han jobbar i affären och det händer att han smyger runt hyllorna efter mig och ibland ställer han sig och packar upp varor precis bredvid mig fast han skulle kunna gå och plocka upp nån annanstans. Jag har snott honom eller rättar sagt hans beteende till en historia jag håller på att skriva. Jag är nog ganska skyldig till att han har spanat in mig, en gång för ett par år sedan så flirtade jag med honom och råkade ha något urringat på mig. Det är intressant att det sitter i. Jag känner mig inte alls som en sån person som folk spanar in och har hemliga fantasier om. Fast när jag tänker efter så var det ju en person som nyligen berättade om en fantasi där jag hade huvudrollen. En ganska så snuskig fantasi.

Ja ja, även halta löss hoppar.

5 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Terrakotta vill vi inte se!
Mitt "problem" är att jag får nya idéer hela tiden vilket leder till att jag ständigt börjar om från början.

Å, så underbart att ha någon som spanar in en! NJUT! Och var gärna lite vågad tillbaka. Det piggar alltid upp.

Anonym sa...

Du kan ge några idéer till mig :0)

Kim da Costa sa...

Jag ska försöka :)
Just nu är jag dock helt nipprig inför mötet då mitt arbete ska bedömas.

Anonym sa...

Oj, spännande. Hoppas det går jättebra.

Kim da Costa sa...

Tack, det gick bra. Behövde inte visa upp något resultat ännu utan det handlade mest om att "få ett ansikte" .