fredag, mars 02, 2007

Gräsänka... låter som gräsanka...gräsand... hmm

Aaah... nu sitter jag här igen med vinglaset i näven och firar fredag. Gubben har tatt F under armen och begett sig ut på havet. Kryssning till vackra Helsingfors. Jag har laddat upp med filmer. Förra gången han var ute på kryssning gjorde jag misstaget att hyra en jobbig och svår film. Sova ensam efter det är inte kul. Så nu har jag bara hyrt lättsmälta filmer som passar både mig och barnen. Inget djupt men vem behöver det när man kan dricka vin och bli djup alldeles av sig själv.

Jag skolkade i dag för att hinna med att gå till tryckeriet och skjutsa Erk till bussen. Vi käkade en högst nobel lunch på Max innan vi gick till systemet och handlade vin och öl. Tydligen ska man ju dricka öl när man åker buss till båten. En av Erks jobbarkompisar brukar dricka så mycket på bussen så han inte kommer ihåg något förrän de sitter på bussen på väg hem igen. Och så kan man ju förstås också göra.

Vi är nyss hemkomna efter en lite påhälsning hos gravida voffsingen. Uj uj så tjock hon har blivit. Hon pustar och flåsar och måste lägga sig hela tiden. Jag har gjort en blogg åt henne. Tog lite bilder som jag ska lägga in. Men konstigt nog så syns det inte lika bra på bilderna som i verkligheten hur tjock hon är.

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Man ska inte vara för svår men märkliga svårsmälta filmer. När man är gräsand och ledig ska man njuta av vin och feel good-filmer.
Hoppas du får en finfin afton.

Anonym sa...

Tackar... jo hittils har den varit bra

detsamma förresten :0)