fredag, mars 23, 2007

Snygga tjejer och unga killar

Hemma igen. Jag handlade en bokhylla, diverse kontorsgrejor och en hög cd-skivor. Nu väntar jag på att Erk ska komma hem och lyfta ur bokhyllspaketet ur bakluckan. Jag lyckades efter mycket trixande få ner det i bakluckan men ut... njä, det får han fixa. Nåt ska man ju ha starka machokarlar till, och Erk. Jag köpte vin också.
- Vad ska du med alla flaskorna till? undrade Will.
- Dricka förstås, svarade jag, det är ju fredag.
I kassan satt en ung kille och han tittade noga på mig, troligtvis för att bedöma ålder. Det gick nog inte att ta miste på att jag är över 20. Jag tittade noga tillbaks och tänkte fråga om man verkligen får jobba på systemet om man är under 20. Han såg nämligen inte ut att vara en dag över 17. Men han såg så barsk ut och tog sitt jobb på största allvar så kanske fyllde han 20 i går. Vad vet jag.

På vägen hem svängde jag in på Willys för att handla lite mat. I kassan bredvid stod en tjej. Jag tittar inte så jätteofta på tjejer men den här tjejen var så vacker och sexig så jag skulle kunnat titta på henne hur länge som helst. Jag kanske borde ha tagit med henne hem.

5 kommentarer:

Linda sa...

Ungefär som jag känner när jag tittar på Peaches då. Henne skulle jag vilja ta med mig hem.

Nisse sa...

:0) jag måste kolla på Peaches

Kim da Costa sa...

Du kanske borde sagt; "Jag har ett par flaskor vin där hemma. Lust att ta ett glas och lyssna på Peaches?"

Linda sa...

Låter som den perfekta dejten. Ta med dig mig hem istället. Räkna med att Lisa hänger på också eftersom vi båda är helt nerkärade i Peaches och älskar vin.
Undrar vad det är för sexig tjej som jobbar på Willys? Jag blir nyfiken

Nisse sa...

Hon jobbade inte där... bara stod i kassan bredvid med sina varor... Jag borde följt efter henne :0)