onsdag, mars 21, 2007

Vårdagjämning

Morgonen började med sång och paketöppning. Boll fick en cykel och två böcker och en rockring. Det var bara böckerna som var inslagna och hon undrade var de andra paketen var.
- Men du har ju fått en cykel, sa jag.
- Ja, men den är ju inte inslagen.
Jag tror att en av de viktigaste sakerna med födelsedagar och julafton är själva paketöppningen. Glad var hon i alla fall och hon satte sig i hallen och pillade på cykeln. Storebror var snäll nog att dra runt cykeln med henne på. Egentligen är den lite för stor.

Förmiddagen har jag ägnat åt att skriva uppgift som jag trodde skulle skickas in kl 12. Insåg efter en titt på schemat att den skulle ha varit inne kl 10. Men nu är den skickad i alla fall. Resten av dagen får jag nog ägna åt städning och tårtbak. Ikväll kommer det folk som vill fira sjuåringen.

Det är vårdagjämning i dag. En dag som häxor gärna uppmärksammar. Den här dagen kan allt hända. Det är pånyttfödelsens kraft som gör det, för vad är starkare än livet?

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Congrats!
Jahapp, då är det dags för en nystart nu igen då.

Nisse sa...

Jajjemän... nu börjar det :0)

tack å dotras vägnar

Linda sa...

Intressant det där med Vårdagsjämningen.
Jag tror dock jag riskerar få en liten vårdepression. Känner mig en aning energilös och lite håglös i allmänhet. Får hoppas det går över snart.
När man ser sin första Tussilago för året så brukar man iallafall bli överlycklig, åtminstone jag.
Nu måste jag sätta igång med dagens bestyr (dock en aning tidigare eftersom ena katten väckte mig på tok för tidigt)