måndag, mars 19, 2007

En blomma gör ingen sommar

Okej, okej, här är jag. Sitter här och försöker få ordning på allting. Vilket innebär att jag inte kommit mig för med att logga in och skriva några snygga inlägg.

Jag har i alla fall lyckats göra färdigt två jobb och börja på ett annat. Jag har knappt rest mig från stolen sedan halv åtta i morse. Förutom när jag sprang ut i morgonrock och gummistövlar (mina nya!) och hämtade papper som jag glömt i bilen. Och så har jag skrivit en krönika också. Fast vad jag ska göra med den vet jag inte. Kanske kommer till pass någon gång.

Men nu börjar hungern göra sig påmind och om ett litet tag ska vi åka på utvecklingssamtal med Will. Han hade fått bra kommentarer av sina lärare på utvärderingspapprena och det värmer ett modershjärta.

Jag köpte en duk i går, en väldigt blommig duk som jag egentligen tänkte ha på utebordet men som jag tyckte passade att ha i köket. När Will fick syn på den började han nästan att gråta.
- Ta bort den, den är hemsk, sa han.
I morse hittade jag duken nerknycklad bakom kaminen i köket.
Det kanske är med honom som med musikaliska människor som har absolut gehör fast när det gäller färger och mönster istället.

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Du har varit flitig minsann!
Och duken - den bör du ju fotografera. Vill se.

Nisse sa...

Okej... ska ta en bild på den :0)