fredag, mars 23, 2007

Pepp

I dag blev lite annorlunda än jag tänkt mig. Båda barnen hemma och vi ska iväg till apoteket. Har nämligen upptäckt en inte allt för ovanlig åkomma på ett av barnen som måste behandlas. Nej, inte löss men ungefär lika otrevligt. Fast helt ofarligt och tydligen vanligare än man tror.

Jag ska också passa på att handla diverse grejor jag behöver som egen företagare. Jisses vad flådigt det låter. Och kul är det. Var på jobbmöte igår kväll. Det här är vad jag vill hålla på med och jag hoppas att det kommer att funka.

Snart är den hemska kursen slut. Jag ser en ände på eländet.

Jag har kommit på en förträfflig idé. När skolan är slut och jag förhoppningsvis har blivit godkänd på allt och jag sätter extra fart med mitt företag, då ska jag ställa till med fest. Det om något är ju något att fira. Fil. kand och egen företagare. Låter mycket bättre än arbetslös utan gymnasiebetyg. Jag blir stolt över mig själv när jag tänker på det. Jag är ingen liten loser. Jag kan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du inte är en loser knäppis. Fast jag å andra sidan... en halvarbetslös kulturarbetare med fil.kand låter inte alltför flådigt/Linda

Kim da Costa sa...

Klart du kan.
Klart du ska festa.
Jag rävar vidare i samma gamla eviga fotspår så länge...

Anonym sa...

Strunta i det där halvarbetslösa Linda, du blir en fil. kand. med vissa kulturella insatser på schemat. Låter snyggt värre :0)

Kim. Det kanske inte är illa att räva på i samma fotspår om man trivs. Du ska ju dessutom skriva boken - Herr Israels ankomst. :0)