fredag, mars 16, 2007

Save our souls


En sån här dag borde man tillbringa utomhus på en promenad med en god vän och sedan borde man sätta sig på ett café och prata om livet. Men jag är lite splittrad. Om en timme har jag en föreläsning och ett möte som krockar. Efter skolan måste jag skynda mig till affären och handla tårtingredienser för Boll ska ha kalas i morgon. Och så måste jag skynda mig hem för morfar ska hämta Will. Och så borde jag fixa en massa saker efter mötet jag var på igår kväll. Möte hos polisen om grannsamverkan där jag ju är någon slags informationsansvarig. Min mysiga fredag med promenad och cafébesök och senare korka upp en flaska vin och se på Farväl Falkenberg hamnade på ett isflak på väg bort ifrån mig. Men jag är inte den som ger upp. jag hämtar en lång pinne och räddar det som räddas kan.

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Å, vad jag blev sugen på vin nu. Kl. 10:15 på jobbet...
Hoppas hursomhelst att du lyckas rädda det som räddas kan.

Anonym sa...

Om det är till någon tröst så tyckte jag den filmen var jättetrist /Linda

Anonym sa...

Jag fick vin och jag fick promenad och såg filmen... men ja, filmen var väl inte vad jag hade hoppats på.