måndag, mars 12, 2007

Kretsloppstankar

Hur ska tiden räcka till? En ständigt återkommande fråga. Varför går allt runt? Allt återkommer och ibland känns det så tröttande och trist.

Det är för mycket nu. Skolan är för mycket just nu. Kursen är skitjobbig. Jag vill bara bli av med eländet. Jag har jobb att göra som känns mycket viktigare. Jag har dessutom möte med polisen den här veckan som jag samordnar för att jag är en slags ideell informationsansvarig för grannsamverkan i min kommun. Och utöver allt det och det vanliga som barnen, katterna, hemmet osv så är det alla de här jobbiga tankarna om sveket som ständigt återkommer. Ett jävla ältande som ju också är nödvändigt för att orka och kunna. Det tar tid att prata med varandra, att reda ut och lösa problemen och det måste det ju få göra.

Ständigt dessa prioriteringar, för när ska jag hinna med resten? Vänner, lite mindre viktiga jobb och åtaganden som jag ju ändå vill göra, mig själv, förberedelser inför exjobbet osv.

Jag vill ha kul! Jag vill jobba. Jag vill njuta av våren som plötsligt har dykt upp.

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Hoppas du får ro och tid att njuta av våren.
Som sagt; varifrån får man tiden att göra allt man förväntas göra. Plus allt det där man vill göra.

Linda sa...

Det kommer. Bit ihop nu, från att ha tre år framför dig är det nu bara några veckor kvar. Snart är du i mål.
Tänk på mig som inte ens har några frilansjobb att kunna leva på, snyft.
Fast nu ska jag ju visserligen göra en annons för wighead med Johan men sen är det tomt. Bibblan drar ner på timmar...jag kommer bli utblottad om några månader. Som sagt bit ihop skrev jag va? Haha kanske borde gälla mig med då.
Ha en bra dag, kram

Anonym sa...

Mina tänder är fastlåsta :0)