tisdag, mars 06, 2007

Inte snubbla på målsnöret nu lilla vän

Jag vill inte! Men jag tror jag får känna mig besegrad. Suck x 3. Det är väl bara att sätta fart och göra uppgifterna och bara att bita i den gröna bananen och gå kursen. Det är ju bara några veckor. Jag kan säkert jobba och studera samtidigt. Bara jag kommer ur den här obekväma kostymen som har vuxit fast. Jag skrev en dikt om det nyss.

mitt jag har kletat fast

jag sitter i rävsax

tuggummi i håret

och benen i orubbligt läge

mina händer tvekar

min hjärna har bäddat säck

stilla

väntan

jag har saktat in

genomgår puppstadiets avdomning

låt mig komma ut

låt mig spricka

och bli en fjäril

jag vill ha lätta vingar

och lust att leva

hugg av mina ben

och ge mig en rullstol

klipp av mitt hår

och kasta bort kuddar och täcken

jag vill ut

ur min hindrande kropp

jag vill ut

jag vill bort

från fastfrusna känslor

och slumrande tankar

jag vill ut

jag vill bort

jag vill fram

jag vill nu

ta bort allt ludd

3 kommentarer:

Linda sa...

Åh vad jag tycker du skriver bra.

Kim da Costa sa...

Jag gillar framförallt "klipp av mitt hår" samt "ta bort allt ludd".
Hurra för Nisse.
Vi älskar ju dikter!

Anonym sa...

Tack söta ni!