tisdag, mars 20, 2007

Lunchdejt

Jag satt för mig själv på Waynes och åt lunch i dag. Läste en artikel som jag ska använda i ett skoljobb och tuggade på min smörgås. När jag hade ätit färdigt började jag plocka ihop mina saker och tog på mig jackan. Då började min bordsgranne prata med mig.
- I have seen you, sa han. Studera do?
- Ja, sa jag, jag studerar på högskolan.
Och så funderade jag på om det var någon jag borde känna till.
- Ok! sa han och sken upp. I have seen you, what you study?
- Information design
- Ah, med to, me to!
Så jag frågade honom vilken inriktining och när han började och var han var i från. På nån lite halvhoppig engelska. När man bli tilltalad på engelska så där oväntat så tar det ett litet tag att bli varm i kläderna. Jag blev aldrig riktigt klar över vilken inriktning det var men han var i alla fall från Afrika nånstans.
- I have seen you before, sa han igen.
Jag funderade igen på var vi kunde ha träffats.
- On the Phone House, sa han och så glad ut.
Och då kom jag på att jag nån halvtimme tidigare varit på The Phone House för att fråga om mobilabonemang men att det stod någon och pratade engelska och krånglade så mycket så det aldrig blev min tur, så jag gick därifrån.

Jag hade en tid att passa så lite abrupt fick jag säga adjö åt min nyfunne vän. Han såg lite ledsen ut när jag gick. Det kan nog inte vara så lätt att komma till ett annat land och studera och inte känna någon. Då tar man nog alla chanser man får, då kan man till och med känna någon som man råkat se två gånger inom loppet av en halvtimme.

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Oooo :(
Ni ses snart igen och tar vid där ni slutade.

Nisse sa...

Ja det var trevligt att nån började prata med mig, jag blev glad. Det händer så sällan.