lördag, mars 10, 2007

Konstiga saker

Hittade en utmaning och snodde den.

Regler: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. När jag var yngre trodde jag att jag skulle kräkas om jag stod i en folksamling.

2. När jag var liten brukade jag köpa en viss sorts hårda saltlakrits som inte finns att få tag på längre. Jag har inte ätit dem på massor av år men kan fortfarande känna smaken om jag blundar och tänker på dem. Och jag önskar hett att de ska komma tillbaka så jag köpa en påse.

3. Jag har inte fått speciellt många komplimanger i mitt liv (förutom nu när jag har snälla Linda och Kim som gör mig glad med sina fina kommentarer) men en gång när jag var sådär i sjuttonårsåldern så tittade en kille mig djupt i ögonen och sa: Ingen suger kuk så bra som du. Jag undrar fortfarande om jag ska vara glad eller arg för den "komplimangen".

4. En gång funderade jag över det här med skrock och tänkte att det är ju bara sånt folk hittar på. Och så tänkte jag att till exempel så kan man ju hitta på att det betyder otur om man sjunger innan klockan åtta på morgonen. Efter det så har jag aldrig vågat sjunga före klockan åtta på morgonen.

5. Jag är född 3 januari 1973, kl 03.13, i rum 3 och jag var det 13:e barnet det året. Min son är född 9 min i 9, 29/7 1996, i rum 9 och var barn nr 900.

6. Jag gillar Björn Kjellman.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt första besök, och då får jag läsa massa underliga saker...
Vågar jag komma tillbaka? ;)

Punkt fem tyckte jag var riktigt cool! *s*

Nisse sa...

Ha ha... ja jag hoppas du vågar komma tillbaka :0)

Linda sa...

Jag har redan fått den utmaningen av annan bloggare men inte hunnit ta tag i det ännu. Jag får räkna in dig i den utmaningen, kraaaam

Kim da Costa sa...

HAHAHA!
Nummer tre var out of this world.
Nummer fem var hur kul som helst.

Anonym sa...

Det är inte lätt att vara kvinna alla gånger apropå nr 3 :0)

Ja nr 5 är lustig... dessutom är min son född på sin mormors födelsedag och min dotter på sin mormors mormors födelsedag. Om jag skulle få ett barn till skulle det bli på mormors mormors mormors då? Jag har försökt ta reda på när det var för att kunna se när det ev skulle födas :0)