lördag, mars 03, 2007

Vattenpölar kan vara bra att ha

Ska jag titta på Red Dragon eller inte? Är det bra att titta på en film om en psykopatisk kannibal när man ska sova ensam? Igår sov Boll i Erks säng för hon saknade pappa såå. I morse satt hon på hans stol och åt frukost. Jag vet inte om jag vill att hon ska sova bredvid mig igen för att det är mysigt att ha nån där eller om jag vill sova ensam så jag slipper ha små fötter som sparkar på mig. Konstigt att en sexåring kan ta mer plats i en dubbelsäng än en karl på 187 cm. Fast ibland vaknar jag av att han grymtar och knuffar på mig och då flyttar jag snällt på mig i tron att jag ligger på hans sida bara för att upptäcka att jag håller på att ramla i golvet. Jag ramlade i golvet när jag var i Finland förresten. Låg i en konstig bäddsoffa med rundade kanter och plötsligt tjoff så ramlade jag ur. Det var ovant. Ramla ur sängen och kissa på sig är såna där jobbiga saker som man helst önskar att man för alltid ska ha lämnat bakom sig. En pinsam sak som hände mig en gång när jag var fem, sex år var att jag kissade på mig när jag var på väg till kiosken för att köpa mjölk åt mamma. Bara sådär. Jag fattade inget förrän jag plötsligt var helt våt och dumt nog så gick jag inte hem utan fortsatte till kiosken. Och då mötte jag förstås ett annat barn. Du har ju kissat på dig, sa den dumma ungen. Nä det har jag inte alls, sa jag, jag ramlade i en vattenpöl. Och sen köpte jag mjölk och gick hem och skämdes så förskräckligt så jag inte ens minns vad som hände sen.

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

:)

Och jag har till leda fått höra (och se bildbevis) om när jag kissade på mig medan jag satt i min morbrors knä. Då var jag ändå ganska "gammal".

Vissa saker hoppas man att man har lämnat bakom sig. För alltid.

Nisse sa...

Varför ska föräldrar, syskon och andra släktingar alltid dra upp gammalt skräp? Som om man inte har fullt sjå med att försöka glömma...