söndag, mars 18, 2007

Spökkalas


Vet ni hur sju glada förskoletjejer låter när de leker tillsammans? Har ni hört sjöfåglar om våren? Det låter ungefär likadant. Vi hade sjuårskalas för Boll i går och det var livat värre. Speciellt när de fick för sig att det fanns en varulv i källaren. De kan komma upp till rätt höga toner. Mina öron är inte vad de har varit. Men de hade kul och det är ju huvudsaken. Dödskalletårtan var populär också och såg rätt skojig ut.

Idag har vi varit på rundtur, kollat på nybyggda hus och köpt gummistövlar. Jag har premiärgått dem och de funkade utmärkt.

Jag kittlade Erk i dag och då skrek han: Nej, sluta jag får ärtsnorp. Undrar hur det ser ut?

4 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Fin tårta men den ser lite kokainstinn ut tycker jag nog.
Höga toner här också. Jag trampade på någons svans. Det var inte populärt.
Ett par gummistövlar har jag allvarligt funderat på att inhandla. Kanske slår till nu när jag vet att coola du har ett par!

Anonym sa...

Ja det blev kanske lite väl mycket puder :0) men det är ju sånt man blir döskalle av...

Gummistövlar är toppen, hur coolt som helst.

Stackars svansen... hoppas den höll.

Linda sa...

Jag brukar säga att jag får hjärtsnurp när någon kittlar mig. Det uttrycket lärde jag mig av mormor.

Kim da Costa sa...

Nä, nu får hon ta mig tusan ta och uppdatera!