onsdag, mars 28, 2007

Sill

I dag gjorde jag en lista på de saker jag måste göra. Det är bra med listor, jag blir lugnare när jag har fått skriva ner allt och får en överblick. En hel del är det men jag kommer att ha lite tid i helgen.

Min guddotter var här och hälsade på i dag. Hon är så gullig. När de skulle åka så vinkade hon och sen kom hon tillbaks och gav mig en puss. Hon är ett och ett halvt år. Hemmes mamma och storebror var här också. Kul. Jag måste nog börja boka in kompistid i kalendern.

Vi åt sill och potatis till middag. Och drack rött vin till. Funkar utmärkt. Sen tog vi en promenad hela familjen. Boll sjöng vårsånger för full hals och Will täljde grillpinnar. Jag pratade och Erk lyssnade. Som det brukar vara för det mesta. Jag kan prata och prata och prata och så plötsligt en dag kan jag känna att jag bara inte orkar prata mer. Det kan sitta i en dag ungefär och sen pratar jag igen.

En konstig tjej ringde och ville sälja på mig en hemsida till mitt företag. Men när människan inte kunde presentera sig eller företaget hon ringde från ordentligt så tyckte jag det verkade skumt. Och förresten, sa jag till henne, så jobbar jag ju bland annat med att göra hemsidor till andra så varför skulle jag inte kunna göra en till mig själv? Jaha ja, då så, hej då, sa hon och la på luren. Knepigt.

3 kommentarer:

Linda sa...

Skum tjej. telefonförsäljare överhuvudtaget är jobbiga. Vi har blockat vårt nummer så de får inte ringa till oss.
En gång ringde en kvinna till min mormor och var helspånig. "Kerstin jag hör på din röst att du gillar vackra saker" började hon samtalet med. Så otroligt fånig grej att säga. Dessutom kostade det hon ville sälja 5000 kr. En glasskål för det höga priset. Helt galet att köpa något sådant via telefon. När mormor sa nej så försökte hon övertala henne till att köpa det till sin familj. Mormor sa då i sin tur att då skulle vi bli skitsura på henne som lade ut så mycket på en present. "De vill nog hellre ha pengarna isåfall och ingen glasskål" sa hon och då blev försäljningstanten sur och lade på.
Man ska nog akta sig för sånt där, mycket är nog bluff och båg.

Kim da Costa sa...

Haha, det var verkligen en skummis.

Nisse sa...

Ha ha... ja jag fattar inte vitsen med telefonförsäljning. Jag vill veta vad jag köper och inte bli pålurad en massa onödiga saker.