fredag, mars 09, 2007

Valpar


Det här är vad jag har ägnat mig åt sen i går eftermiddag. Svärmors hund hade värkar men inget hände. Så jag fick smita lite tidigare från föreläsning och åka och hämta Vilma och svärmor och åka till djursjukhuset. Livmodern var vriden så de fick göra kejsarsnitt. Sju valpar blev det och jag fick sitta med dem i famnen och torka dem och värma dem. Det är bra fint att sitta med en hög nyfödda valpar i famnen, små knyten som piper och och letar febrilt efter mat. Men i dag är jag trött. Vi kom hem nångång vid tre i natt tror jag. I dag har jag på apoteket och handlat åt svärmor och tittat på valparna. Nu vill jag sova.

3 kommentarer:

Linda sa...

Vad söta. De ser nästan ut som min lilla Signe fast hon är ju en katt förståss.
Läste inlägget ovanför och du verkar ha koll på vad som behövs. Du blir ingen höna gumman,kram

Kim da Costa sa...

Å! Mitt hjärta värker av kärlek!

Nisse sa...

Visst är de goa... Man vill ju bara krama dom hela tiden.

Kram