onsdag, februari 28, 2007

Fasligt

Jag är inne i en skiterväljagi-fas eller orkarintebrymig-fas eller kanske en okejhoppapåmigomduvillmenjagkommerattslåförst-fas. Det är säkert snabbt övergående men lite skönt just nu. Jag kan gott erkänna att jag inte vill gå kursen. Första uppgiften är att svara på frågan: Vad är vetenskap? Med ordentliga referenser och belägg. Blä. Mitt svar blev att vetenskap är ett annat ord för gud, vi behöver förstå varför saker är som de är för då känner vi oss trygga. Och ärligt talat så orkar jag inte vara mer vetenskaplig än så just nu. Jag bara hoppas att fasen sitter i sig till i morgon när jag ska försvara mina åsikter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju ett bra svar. Vi vill bringa ordning i kaoset så att säga. Du kan jo droppa det där med kumulativt också kanske. Kom igen nu, du fixar det här. Kom ihåg att du kan dra tag i mig när du vill, kram

Kim da Costa sa...

Instämmer helt med ovanstående talare.
Och ja; det är rätt skönt att vara så där obrydd då och då.

Nisse sa...

Fast det var ingen som köpte min jämförelse :0)

Ja visst är det skönt att inte bry sig om sånt som ändå är ganska oviktigt.