tisdag, februari 27, 2007

Författare?

I dag fick jag en bok som jag har skrivit ett bidrag i. En bok om finlandssvenskar som flyttat till Sverige. Jag är med som andra generationens invandrare och har skrivit om min syn på Finland. Det var nog tre år sedan jag skickade in och jag hade glömt alltihop. Men det var kul att få boken och att läsa och så förstås jättekul att jag är med (även om mitt namn förstås är felstavat - som sagt jag förstår dig Kim).

Jag tror att katterna längtar efter våren de också. De springer runt som tokiga och sakerna flyger omkring. Igår lät det som om de flyttade möbler på övervåningen.

(vissa uppmärksamma människor kanske har märkt att jag brukar skriva dom istället för de och dem, det är väldigt jobbigt eftersom jag ofta skriver de av gammal vana och därför blandar de och dom och får gå in och ändra efteråt, så nu har jag bestämt mig för att helt enkelt försöka skriva de och dem hela tiden istället - ibland är det bara jobbigt att försöka vara modern)

4 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Hahaha!
Självklart var det felstavat.
Grattis.

Nisse sa...

Thank You!

Kim da Costa sa...

Förresten; har denna artikel något med dig att göra? :)
http://www.expressen.se/index.jsp?a=897995

Och kan man läsa ditt kapitel någonstans?

Nisse sa...

Ha ha... jag skrattade gott. Vad kul med en häst som ska ge ut en bok och som dessutom heter Nisse :0)

Fast nä... det är ju inte jag även om det är lite likt.

Jo i boken Varför jag for till Sverige kan man läsa det jag skrev... men jag vet inte var man får tag i den.