tisdag, februari 27, 2007

Mera motion


Jag har haft en skön stund i snön med pulkaåkning och snöbollskrig tillsammans med barnen. Det är sånt man behöver. Sånt jag behöver. Vara ute och röra på mig.

Snart har det gått en månad sedan jag började med min diet men jag måste nog tyvärr säga att det gick åt skogen. De första veckorna gick skitbra men när jag åkte till Finland så hamnade jag ur spår. Det borde ju inte vara så svårt att fortsätta men jag blir så trött på mig själv. Trött på att jag inte bara kan göra det jag borde.


Egentligen handlar det inte så mycket om maten, största problemet är att jag rör mig för lite. På tok för lite. Vart jag än ska så måste jag ta bilen, det är för långt att gå när man bor på landet med flera mil till alla ställen. Jag sitter och jobbar vid datorn och måste ju det, men timmarna rullar på och jag kommer inte ut. När jag hade hund så var det annorlunda. Nu är det så förbaskat svårt att ta sig i kragen och gå ut.

Jag vill ha ett mer aktivt liv men jag vet inte hur jag ska göra. Det måste vara enkelt och något jag kan göra hemma eller till vardags. Något som är roligt och som ger resultat. Hjälp mig.

6 kommentarer:

Linda sa...

Skaffa en till unge *skratt*.

Linda sa...

Fast det är ju inte så enkelt förståss...hihi

Kim da Costa sa...

En av de där valparna kan flytta hem till er. Då måste du vara ute och röra på dig.
Eller så ställer du en äggklocka som säger till när det är dags att gå ut och strosa i snabb takt.

Nisse sa...

En unge till... då blir man ju tjockare :0) Men medan man gör dom så får man ju iofs motion...

Jag kanske får ställa äggklockan i ett annat rum så jag måste resa på mig och gå och stänga av den.

Hund skulle jag gärna vilja ha... men kanske inte just en springerspaniel.

Linda sa...

jo men jag menade snarare på hur man får rusa omkring när ungen är född. Flera av mina vänner som är mammor säger att de rasade i vikt när ungarna var kryp-små. De hann aldrig äta haha.

Anonym sa...

jo det är klart :0) fast då måste jag nog få en vildare unge än de jag redan har