fredag, februari 02, 2007

Sjuklings fredag

Jag ska starta eget företag. Hu, spännande och lite konstigt. Hade handledning i morse och lärarna tyckte det lät bra. Jag skulle ta reda på vilka konkurrenterna är och vad de har för priser. Hur gör man då? "Jo, jag undrar, vad tar ni betalt? Jag ska nämligen starta eget i samma branch och jag vill konkurrera ut er."

Och så är det det här med namn. Jag funderar på att använda mina initialer men vet inte riktigt om det låter bra. Kanske borde heta nåt med Nisse :0)

Nu kommer skjuklingen ner för trappen. Han har sovit några timmar. Han har feber och är rätt skruttig. Tydligen tog inte skrattmedicinen ordentligt.

Tänk att det är fredag igen. Hur ska man hinna med allt när tiden halkar iväg så snabbt? Fast det är skönt med fredagar. Skönt att vara hemma. Och Erk ska handla hem vin. Gott.

Och så vill jag skicka en kram till en vän som just nu befinner sig i en mycket speciell situation. Kram till dig! Snart är det måndag.

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Congrats!
Ja, jag tycker Nisse låter bra. Eller Nisses. Lycka till!

Anonym sa...

Kommer att tänka på nåt med galenskaparna... "Tugga Nisses tuggummi" :0)