fredag, februari 23, 2007

Presenter



I dag fyller min yngsta systerdotter 8 år. Vi ska dit på kalas i kväll. Hon ska få bokmärken och Monster Mutt som är en monstertruckbil. Det var vad hon önskade sig och ett ögonblick tänkte jag att jag borde köpa något annat så hon inte skulle veta vad hon får. Men så slog det mig hur många gånger jag blivit besviken för att att andra gjort precis så med mig. För vad är meningen med att önska sig saker om man inte får dom av den anledningen att folk inte vill ge dom så man kan ana ett ögonblick innan man öppnar vad man kommer att få?

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Hihii, finns det fortfarande bokmärken. Jag som trodde att it's all about electronics.
Jag minns hur vi bytte bokmärken i skolan och jag ville alltid ha dem med glitter på (även om de oftast var "värda" minst).
Hoppas kalaset blir värsta partyt!

Nisse sa...

Va!? Var glitterbokmärkena minst värda? I min värld var dom åtråvärda... åh glitter...mmm, så fiiint.

Jag har kvar alla mina gamla bokmärken i pärmar och plastfickor. Ibland tar jag fram dom och drömmer lite.

Kim da Costa sa...

Jag har tydliga minnen av det. Att de glittriga inte var "gamla" och "fina" men jag ville ha dem (så klart). Gav dem till min syrra till slut. Hon har säkert kvar dem någonstans.