onsdag, februari 21, 2007

Skrikande barn och bubblande bröst

I måndags åkte vi hem till min kusin Petra som bor utanför Åbo. Jag har inte träffat henne på flera år och inte träffat hennes små barn. Vi snikade till oss sovplatser också eftersom vi skulle åka hem med båten tidigt på tisdagsmorgonen och jag inte hade lust att stiga upp mitt i natten. Det var väldigt trevligt att träffa dom. Mina andra kusiner (alltså hennes systrar) dök också upp och min farbror (hennes pappa). Och så fick jag förstås träffa hennes sambo också som jag tyvärr inte kunde prata speciellt mycket med eftersom han bara pratar finska och jag inte gör det. Jag har funderat på att läsa finska och tror att jag ska göra det i höst. Det vore ju faktiskt rätt skoj att kunna prata med folk när jag är i Finland, även om de flesta av mina släktingar pratar svenska. Men ändå.

Fast så mycket sova blev det inte. Will, Boll och jag delade bäddsoffa. En ganska hård och trång bäddsoffa. Jag låg stel som en pinne i mitten och blev sparkad på. Jag hade ont i mina ben halva dagen efter. Och mina små kusinbarn turades om att skrika fram till på småtimmarna. Klockan sju steg jag upp. Då sov alla djupt. Jag plockade ihop, väckte mina barn, skrev en lapp och smög ut.

Polisen filmade alla som åkte ombord på båten. Vi fick stanna bilen framför en polis och så filmade han på mig framifrån, på bilens regnr och sen på mig från sidan när jag åkte förbi. Ingen förklaring fick man heller. Kanske håller de på med en dokumentär om finska polisens jobb eller så letade de efter en hemsk brottslig. Dom hade kanske fått ett tips om att någon tänkte kapa båten och så tänkte dom att om dom filmar alla som åker ombord så kan dom ta reda på vem det är efteråt.

Vi badade bubbelpool på båten. Det har jag aldrig gjort förut men något ska man ju roa sig med. När vi satt där och bubblade för fullt så märkte jag att en gubbe satt och tittade på mig... eller på mig förresten... hans ögon var mycket passligt riktade mot mina behag som flöt runt så fint i bubblet. Han satt utanför själva badavdelningen på andra sidan en glasvägg och läste en tidning som han höll upp framför sig. Och hans huvud var vridet runt ett halvt varv för att han skulle komma åt att titta. När han tog ner tidningen och reste sig för att gå såg jag att hans fru satt bredvid intet ont anande. Vilken tur att han hade en tidning att gömma sig bakom. Själv tittade jag ner på mina bröst (som hade bikini-bh på sig ska jag väl tillägga) och undrade vad det var som var så intressant.

5 kommentarer:

Linda sa...

ja du säg det. Karlar och bröst...
En jobbkompis sa till mig för några år sen: "Hur får ni kvinnor något gjort på dagarna, jag skulle bara sitta och klämma på mina bröst hela dagarna om jag var en kvinna"
Jag svarade att vi kvinnor i regel inte är lika fixerade vid våra bröst på det sätt som han och många andra män är. Han bara fnissade... haha.

Nisse sa...

Ungefär som om vi kvinnor skulle sitta och dra i apparaten hela dagarna om vi blev män... ja kanske :0)

Linda sa...

Ja kanske...

Kim da Costa sa...

Läs finska, det är ett kul språk. Men svårt. Men väldigt lätt att stava när man fattat den första regeln.

Gubben i poolen - du skulle slickat dig hett om läpparna och sedan puffat upp rattarna ordentligt. Smekt dem lite diskret. Vore jag kvinna skulle jag genera gloende gubbar genom att vara extra vulgär mot dem. (Eller så är det bara en fantasti jag har).

Anonym sa...

Jag ser fram emot att lära mig den första regeln :0)

Hade jag inte haft barnen bredvid mig hade jag kanske försökt mig på att vara vulgär... ha ha... jag som knappt ens vet hur man gör...