söndag, februari 25, 2007

Rapport

Redan söndag. Har skrivit färdigt en av sakerna till kursen. I morgon börjar nästa kurs. Jag vill inte. Skulle helst börja med exjobbet och jobba med mina jobb istället. Måste kolla upp om jag verkligen måste ha den här kursen. Fast det måste jag nog.

Fick goda tårtor på kalaset igår, mycket onyttigt men gott. Sen åkte vi till U och F och fick supergod mat och massor av vin. Och trevligt var det.

Jag ska åka och prata om ett nytt jobb i dag. Jobben rullar in och det känns riktigt bra. Jag har också bestämt mig för vad jag ska ta betalt. Efter många om och men har jag bestämt mig för att lyssna på mig själv och ta det som känns rätt för mig. Ett framsteg. Och så har jag skickat in papprena till skatteverket och bestämt mig för vad mitt företag ska heta. Och gjort visitkort.

Och så ska jag söka till en kvällskurs i finska som går i höst. Kul!

4 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Underbart! Du har en massa going on.
Ljuvligt att du ska läsa finska. Moi moi.

Nisse sa...

ja det känns jättebra när det händer positiva saker. Och äntligen har jag bestämt mig för att läsa finska... längtar. Moi!

Linda sa...

När ni skriver moi så tänker jag snarare på franska. "Jag, jag" hihi.
Vad betyder moi på finska?

Anonym sa...

Det betyder väl hej... uttalas måjj. Finlandssvenskan är rätt internationell så varför inte finskan också. Jag har släktingar som säger "let mi si" när de menar "låt mig se". Fungerar bra i england också :0)