lördag, februari 24, 2007

Mera kalas

I dag är det bara Boll och jag hemma. Pojkarna åker gokart. Mycket manligt. Boll och jag har tjejat oss istället och fixat frisyrer på varandra. Fast nu sitter vi vid varsin dator, Boll ritar och skriver och jag har gjort födelsedagspresent till U. Vi ska dit i kväll på middag och invigning av deras nyfixade kök. Men innan dess ska vi på ytterligare ett kalas, Erks brorsdotter fyller 12 år. Hon får biobiljetter. Jag har ingen fantasi när det gäller tolvåringar. Vad gör en tolvåring?

Kalaset igår var trevligt, födelsedagsbarnet blev glad för presenterna och vi hade en fikastund med mycket skratt. Sånt uppskattas av mig. Mera skratt tack.

Jag borde skriva färdigt det som ska lämnas in till kursen. Men det lockar inte. Och förresten har jag inte tid, jag måste elda i pannan och plocka ur diskmaskinen och fixa lunch innan vi ska åka på kalaset. Så det så.

Inga kommentarer: