fredag, februari 02, 2007

Mittinattennovell

En liten novell inspirerad av Brudens senaste blogginlägg.


Om jag kunde röra dig nu. Känna din hud mot mina fingertoppar. Mot mina läppar. Om jag fick chansen att andas bara ett enda ord i ditt öra så skulle jag segla upp mot taket och låta resten av kvällen vara. Men du ser mig ju inte. Du ser inte mina enträgna blickar och mitt längtansfyllda fingrande i popcornskålen. Du pratar med Eva som om hon var en av dem som kunde ge dig det du längtar efter. Hon kan inte. Jag vet. Hon har slickat mer än en hund med huvudet i en vattenskål men hon kan inte ge dig det du behöver. Titta på mig. En blick. Ett liv. Så jag åtminstone kan få ge dig chansen att se mig.

Du står där och pratar, du skrattar som om livet var berusande. Du ler mot alla utom mot mig. Kanske är det så enkelt att jag inte syns? Jag smälter samman med kuddarna i soffan och någon kommer snart att sätta sig på mig. Så vad ska jag göra? Gå fram och säga hej? Låtsas som om jag kan, och vet, och vågar? Jag skulle kunna smeka dina bröst tills du ber om nåd. Jag skulle kunna ligga tätt, tätt intill tills vi inte längre vet vem som är vem. Jag skulle kunna vara en kudde i soffan om jag fick vara det hos dig. Men du bara står där och nu rör du vid henne. Den jävla subban. Jag har haft sex med henne, vill jag skrika. Jag har haft sex med den Eva du nu står och pillar på och du tror att du har något där. Jag ser det på dig. Jag ser det i ditt leende som borde vara för mig och inte för någon som har rört vid varenda kvinna härinne.

Du går iväg mot toan. De andra fortsätter som om du aldrig hade varit där. Jag reser mig upp, lämnar kuddarna därhän. Av någon anledning stänger du inte dörren helt. Jag står ett ögonblick och ser in på dig. Sedan går jag in och låser dörren bakom mig. Din blick möter min, en spegelvärld emellan oss. Jag har inget att förlora. Jag bryr mig inte om vad som kan tänkas vara rätt. Det är inte min värld. Du står framför mig och jag står här bakom. Dörren är låst och ljuden från de andra är långt, långt borta. Din blick möter min, stadigt. Den är aldrig rädd. Anar du inte kraften i mig? Kan du inte se att jag inte kan släppa dig nu? Du ler. Fortfarande har du inte vänt dig om. Jag tar ett steg närmare. Ännu ett. Kan ana din värme nu.

Du böjer huvudet lite åt sidan. Nästan omärkligt. Du blottar din nacke och hals. Åt mig! Dina armar längs sidorna. Benen något isär. Läpparna likaså. Ditt hår lockar sig och dina ögon lyser i det brutala lysrörsskenet. Jag ställer mig nära, mina bröst mot din rygg. Händerna tvekar ett ögonblick innan de följer dina nakna armar, fram över magen och uppåt. Jag lägger mina läppar mot din hals. Mina händer om dina bröst. Och sucken lättar från mitt inre. Jag är äntligen där, så långt som jag vågat drömma. Så nära som jag fruktat. Du blundar nu. Du vill det här lika mycket som jag. Det spelar inte längre någon roll om det är mig du vill ha eller bara en varm och naken kropp. Jag måste få känna dig nu. Slicka dig ren från synd. Göra dig het och förtvivlad. Jag måste få slita dina kläder från din kropp och tvinga dig ner på ett kallt klinkersgolv innan allt blir en dimma av hunger och törst. Jag darrar med min mun mot din hals och mina händer om dina bröst och mina tankar långt före.

Du vet så väl var du har mig. Du kan utnyttja mig trots att du spelar svag. Du lurar mig och jag sväljer lögnen frivilligt. Du står och väntar, vet att jag inte kan vänta länge till. Och jag är en maktlös kvinna som längtar förtvivlat efter hud och luktar popcorn om fingrarna. Jag klämmer hårdare om dina bröst. Vill få dig att vackla. Biter tag om din hals. Du kvider. Jag drar ner dig på golvet. Drar upp din klänning och ser dig ligga där, vacker och svår. Med ett leende på läpparna. Dina händer tar kommandot, du drar av dig trosorna och särar på dina ben. Händerna visar mig tillrätta. Jag vet vad jag måste för att få resten.

Min tunga smakar. Du är våt och varm. Mjuk och hal. Jag kysser dig som du vill bli kysst. Jag smakar dig som du vill bli smakad. Jag gör allt precis så som du lärt mig. Jag hör din njutning och vet att snart får jag det jag längtat efter. Snart är du min. Ännu en kväll i ditt liv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver bra!

Anonym sa...

mmmmm...mysigt. Bra tempo!

;)

Anonym sa...

Tack! Vad glad jag blir :0)

Anonym sa...

Oh, bra du skriver!