torsdag, februari 01, 2007

Ett gott skratt förlänger livet

Will är sjuk, feber och snuva efter en dag i skidbacken. Så han får bli hemma i morgon vilket Boll tycker är orättvist. Du får vara hemma en annan dag, sa jag. Ja, då ska det vara en lördag, sa hon. Och det kan jag ju ställa upp på :0)

Jag låg i min säng med ett barn på var sida och nattade dom. Vi pratade om allt möjligt och så skrattade vi. Vad bra att du skrattar, sa jag till Will, för om man skrattar så blir man frisk. Nej, jag vill inte skratta för jag vill vara hemma i morgon, sa han då. Jag kan skratta i morgon istället. Men jag lovade att han skulle få vara hemma i vilket fall som helst och så lockade jag honom att skratta så han tjöt.

Boll hade en av mina t-shirtar på sig, en svart. Hon stod upp i sängen och dansade och såg sig i spegeln, åmade och kråmade. Det här är min brudklänning, sa hon. Va, ska du gifta dig i en t-shirt, sa jag, i en svart? Då skrattade hon så hon höll på att ramla ur sängen.

Och så skrattade jag när jag läste Lindas och Kims bloggar. Ni är så roliga.

Och snart är det Medium. Måste ju veta hur det går med det döda exet. Jag ska festa loss på lite frukt till det. Hakklapp på så jag inte spiller ner hyllan.

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Du är rolig, du också.
Och smart och bra. Fler som du i världen, tack!

Linda sa...

Ja jag instämmer. Fler Nissar till världens befolkning!

Anonym sa...

Vad ni är gulliga!