tisdag, februari 06, 2007

Sjuk, sjukare, sjukast

Jaha så var det vår tur. Nu när barnen mår bättre så blir istället jag och Erk sjuka. Har hostat massor och har ont i halsen. Erk är tydligen riktigt skruttig trots att han är på jobbet. Men han ska vara hemma i morgon. Och när han bestämmer sig för att vara hemma då är han riktigt sjuk.

Jag drömde konstiga drömmar. Att jag var i en djungel i nåt militärläger. Dom hade nästan ingenting så vi kom dit och gav dom knivar och gafflar. Vad bra, sa dom, nu kan vi ta smör med en kniv istället för med fingrarna. Och så öppnade dom ett smörpaket som stod på en sten. Helt grått och äckligt vad det för att det hade stått ute i värmen och för att dom gröpt runt i smöret med smutsiga fingrar. Av nån dum anledning tog jag en smörgås och bredde den med det äckliga smöret och började äta. Det var jätteäckligt. Plötsligt sa någon: Vad är det där vita som krälar runt i smöret? Det var massor av maskar! Jag kräktes nästan i sömnen. Bläää!

Jag har varit riktigt duktig nu på eftermiddan och skrivit PLS - personligt ledarskapsdokument. Hör till kursen. Tror att jag börjar få lite struktur på grejerna.

Spelade kort med Will i förmiddags. Jag vann! Vi spelade femhundra. Det är roligt att spela kort. Speciellt när man vinner.

Barnen är ute, var tvungen att skicka ut dom eftersom dom började klättra på väggarna. Det märks när syret håller på att ta slut och när oanvänd energi börjar krypa som myror under huden på dom. Då är det bara ut som gäller. Oavsett om dom har hosta heller inte.

Jag har pratat med F och V i dag. Pratar mycket oftare med U och M än med deras män (alltså F och V). Men det är trevligt att prata med dom ibland också. Raggar skridskor åt en kompis dotter. Skridskor är en svår sak. Skitdyrt att köpa nya och så vet man aldrig hur mycket använda de blir. Begagnade finns oftast att få tag i men då måste man leta en del för att hitta rätt storlek. Det är bättre när man är stor, då kan man ha samma storlek hela tiden och så åker man aldrig skridskor.

1 kommentar:

Kim da Costa sa...

Det är kul att spela när man väl kommit igång men det är jobbigt att ta sig dit. "Ska vi spela kort". Mina favvospel är dock Alfapet och Uno. Det kallar jag kultur :P