måndag, februari 26, 2007

Vårdiktstävling

Ovanligt nog så är hela familjen hemma redan. Halv fyra en måndag.

Den nya kursen verkar hektisk. Känns som om man ska vara engagerad vilket jag nog tyvärr inte kan kalla mig just nu. Men det blir väl bra ändå. Jag höll på att somna på eftermiddagsföreläsningen, inte av trötthet utan av syrebrist eller nåt sånt. Det är alltid samma sak i den lokalen. Fruktansvärt. Ögonen går i kors, hjärnan domnar bort och jag får sitta och nypa mig själv för att inte ramla av stolen.

Nu sitter jag här framför datorn och ska (snart) sätta igång och skriva färdigt det sista till förra kursen. I morgon kl 12 är deadline. Deadline vilket ord egentligen... dödslinjen. Hmm.

Det snöar, våren är långt borta. Kanske dags att börja skriva vårdikter för att locka fram den.

Det är ingen vår
i mina sår
men halt
där jag går
jag fryser
om mina lår
och längtar
efter får
oj nu blev jag svår
det är elektriskt
i mitt hår
och mitt hjärta det slår
snart
snart
är det vår
om bara värmen förmår
och vintern går

Åh vad bra den blev. ( jag vill bara lägga till att jag är smått ironisk här i fall nån skulle tro nåt annat och därför inte vågar vara med i min dikttävling) Skriv en vårdikt på rim så får du vara med i min vårdiktstävling. Lämnas under kommentarer. Priset är än så länge hemligt.

5 kommentarer:

Linda sa...

Ge mig vår innan jag får bäras ut på bår.
Vintern är lång och jag känner mig vrång.


Haha vad tycks om den. Någon diktare blir jag nog aldrig

Anonym sa...

Den är skitbra... Hittills ligger du väldigt bra till i tävlingen.

Linda sa...

Ligger bra till i tävlingen?!
Jag är den ENDA som skrivit en dikt ju hahaha

Kim da Costa sa...

Det värkande hjärtat
Som så länge smärtat
Finner en kraft
Det glömt att det haft
När det äntligen är vår
Läker faktiskt de flesta sår
En enda solstrimma
Får minsta lilla hopp att glimma
Nu är det vår
Och jag så mycket bättre mår

Å, så bra det blev! ;)

Anonym sa...

Ännu en vacker vårdikt, vad ni är duktiga!

Två hårda kandidater till förstaplatsen.