tisdag, februari 13, 2007

Bastu

En morgon när jag vaknade var allting vitt... munnen hade frusit fast vid kudden. Ha ha... kom och tänka på det där roliga vaddetnuär som jag och mina kompisar brukar citera emellanåt. Han med knarrarrararna... ja Ivan Boring... nånting. Jo, jag kom och tänka på det eftersom det var alldeles vitt och nersnöat ute när jag drog upp rullgardinen.

I går var jag på fotouppdrag för Kåranen. Roligt var det. Vi träffade Stefan Eriksson (hemma hos honom) och blev bjudna på cider och chokladbollar. Jag tog ca 100 bilder och jag hoppas att jag fick några bra bilder. Har inte fört över dom till datorn än och kollat ordentligt. Och vem är Stefan Eriksson då? Jo en kille som gillar schlager och som följer med melodifestivalen överallt och som dessutom jobbar med trav. Jag hade lite svårt att hålla tyst när han blev intervjuad, slängde in lite frågor här och där för att jag blev så nyfiken. Jag vet inte om fotografer ska göra så. Antagligen inte.

Jag och barnen ska åka till Finland på torsdag. Jag är lite nervös och uppspelt över det. Vill åka nu. Egentligen är det inget att vara nervös för. Jag har åkt till Finland i genomsnitt två gånger om året sen jag var några månader. Vi ska åka till vår sommarstuga och mest bara ta det lugnt. Åka pulka, hälsa på släktingar och bada bastu. Största orsaken till min lilla nervositet är att inte Erk ska med. Fånigt egentligen eftersom jag åkt utom honom förut också. Men det är alltid lite mer att hålla reda på och tänka på när man inte har någon annan vuxen med sig. Men jag har ju Will och Boll och det är rätt mycket ordning och reda på dom. Mer än på mig ibland.

Snart kommer Boll hem så det är väl bäst jag jobbar på. Hon tycker alltid att jag är sååå tråååkig när jag sitter vid datorn.

4 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Stefan Eriksson låter som en härlig kille :)

Å, du får fota + blogga ordentligt om resan. Detaljer! Bastubilder är ok också ;)

Nisse sa...

Ha ha... jag ska se vad jag kan göra med bastubilderna. Men resten lovar jag att blogga och bilda om.

Anonym sa...

Attans, jag tittade in på din bok-blogg o den var bra! Vi läser samma typ av böcker, jag har just avslutat Historikern som var jättebra och nu vill jag åka till Transsylvanien!
Kan du inte fixa så man kan kommentera där också utan att vara google...

Anonym sa...

Paula... ja, jag ska kolla hur man gör... är inte så bra på sånt men ska förhoppningsvis kunna hitta det... vill ju ha kommentarer!