fredag, september 15, 2006

Trötter

Var kommer denna trötthet ifrån? Jag är lite orolig för om det skulle vara borrelia i alla fall. Fästingbettet är lite rött men inte så mycket som det har varit de andra gångerna jag hade borrelia. Men i våras när jag hade det så var det mer uppenbart. Jättetrött, lätt feber, huvudvärk. Nu är jag mest trött. Kanske är det nåt annat.

Jag har ju trots allt orkat städa lite så kanske är det mest helg som behövs. Ikväll ska jag prova vinet jag fick av Linda. Jag tänkte att jag skulle sätta mig med skoljobbet men har bestämt mig för att det får vänta. Ska umgås med barnen istället.

När Will har kommit hem ska vi åka och hälsa på deras gammelfarmor som fyller 97 år i dag. Hon bor på ett sjukhem och är inte riktigt med längre. Vi har köpt en gosedjurshund som hon ska få. Hon ser inte och hör inte så bra och sitter mest där så jag tänkte att hon skulle få nåt att klappa på. Hon hade katt när hon bodde hemma.

Igår var det skrivarcirkel. Det var kul. Vi pratade och skrattade mer än vi skrev men skrivandet gick bra för oss alla fyra. Ska bli kul att läsa vad de andra har skrivit. Uppgiften till nästa gång är att hitta två kontaktannonser och skriva om deras möte.

Nu ska jag sätta mig i solen en stund och prata med Boll.

3 kommentarer:

Linda sa...

drick blutsaft, kan vara så att du har dåligt järnvärde.
Jag brukar dricka sånt när jag blir oförklarligt trött.
Det brukar fungera.
Men håll koll så du inte fått Borrelia igen, stumpan
Kram

Linda sa...

Förresten vad tyckte du om vinet?

Nisse sa...

Ja det kanske kan vara nåt sånt. Tack för tipset.

Jag gillade vinet. Det var annorlunda än de viner jag brukar dricka men det växte liksom. Vi satt och pratade och drack vin och hade det jättetrevligt. Inte dumt alls.

kram