onsdag, september 27, 2006

Ja!

Snart har jag en ny dator! Uffe, som nyss åkte, ska fixa en åt mig. Så nästa vecka kan jag sitta här och knappa loss och förhoppningsvis slippa allt trassel. Största problemet med min dator är tydligen minnet. För lite för det jag håller på med. Så dubbelt arbetsminne och större hårddisk ska det bli.

Den flashiga kursen jag ska gå nu känns lite jobbig. Jag gillar att lära mig nya saker men det känns som om jag borde ha en del kunskaper om programmet redan nu. Och det har jag inte. Men troligtvis är det väl som med det mesta andra, det känns som om man stirrar rätt in i en dimma. Men sen kommer man ut på andra sidan och inser att det gick att lära sig. Helt klart är det ju en fördel att kunna en del andra program, det känns inte riktigt lika dimmigt som när jag gick en mediakurs på komvux för en massa år sedan. Jag minns första gången jag gick ut på internet. Jag satt där med stora ögon och fattade ingenting. Och var för feg för att fråga. Det är inte alltid ett elände att bli äldre. Man har åtminstone en massa bra saker med sig i bagaget.

Idag borde jag fixa undan en del saker så jag slipper dom sen. Anar att kursen kan bli hektisk och då behövs nog tiden till den istället. Så det är väl bara att sätta igång.

Inga kommentarer: