lördag, september 23, 2006

Multi

Barnen har åkt och Erk har gått ut så nu är det lugnt. Bara tvättmaskinen som ackompanjerar tangentklickandet.

Vi hade en intressant diskussion igår Erk och jag. När vet man att man är bi? Om man gärna har sex med en annan kvinna men inte vill leva med en kvinna eller någonsin har blivit kär i en kvinna, är man bi då? Eller finns det olika stadier av hetero, homo och bi? Eller kanske bara olika stadier av bi i sådana fall. Och spelar det någon roll? Behöver man egentligen någonsin använda sig av någon benämning på sin sexuella läggning? Jo kanske i en kontaktannons, men annars? Jag tycker nog inte det spelar någon roll. Är man ihop med en man eller en kvinna så är man. Inget mer med det. Vad man sedan gör i sovrummet eller för all del någon annanstans borde ju inte spela någon roll. En del bögfobiker brukar ibland uttrycka sig - herreguud så äckligt att tänka sig vad de håller på med i sovrummet. Och då antar jag att de menar analsex. Men även heterosexuella par har analsex. Sex är intressant och sex är kul men sex är också något privat som inte borde användas för att sätta in folk i olika fack.

Så det jag har kommit fram till efter vår diskussion är att de enda som behöver få veta att jag är bisexuell är de kvinnor som jag vill ha sex med. Fast å andra sidan så spelar det ingen roll om någon annan vet det heller. Om jag nu ens är bi. Jag tror att jag är multisexuell.

3 kommentarer:

Linda sa...

Eller en humla...remember?
hihi

Anonym sa...

Ja :0)

som den där snapsvisan ungefär

Vi äro små humlor vi, zum zum... vi äro små humlor som tar oss en geting, vi äro små humlor vi, zum zum

Linda sa...

hahaha det roligaste är zum zum-delen