måndag, september 18, 2006

Ibland går det bara inte att komma på en rubrik

Jag behöver uppåttjack. Jag känner inte igen mig själv, det här är inte jag. Hängig, håglös och har ingen lust att ta mig för nåt. Jag som brukar vara positiv och glad för det mesta. Fast deppig är jag nog inte direkt utan mest bara lite grå.

Bakade bullar igår. Det har jag inte gjort på flera år. Goda blev dom. Förut var jag sån som bakade, syltade, saftade och plockade örter och blommor och odlade grönsaker. Men jag har tappat det där lite. Det är synd för det var faktiskt rätt trevligt. Förutom katter hade vi kaniner och hund också. Men nu så rör sig tankarna mest runt jobb. Kan inte skaffa hund för vem ska ta hand om den när jag jobbar? Hur ska jag orka göra rent i kaninburar, rensa ogräs och koka saft om jag jobbar? Och egentligen är det hur dumt som helst. Visst vill jag ha ett jobb men vad är egentligen mest värt? Och hur lever man om man inte har tid med sådant som betyder något för en? Barnen längtar ju också efter hund eller i alla fall en kattunge. Och Erk skulle heller inte ha något emot att ha fler djur. Och jag som alltid har mått så bra av att vara ute i naturen. Det är jag ju nu med. Men inte riktigt på samma sätt.

Jag märker att det är många tankar som kommer på andra sätt nu. Kanske kan ha att göra med hur jag mår. Att jag ifrågasätter vad jag vill. Och det är nog bra.

Inga kommentarer: