onsdag, september 27, 2006

Morgon

Vanligtvis är det jag som ser till att barnen kommer iväg till skolan. Men i dag skulle Erk fixa det så jag fick sova ut. Ja, ja. Jag borde inte bry mig. Jag skulle ha öronproppar. Men jag vaknar av att de sitter och tjafsar högljutt om vilken sorts påläggskorv vi har hemma. Så den ostörda sömnen funkade inte så bra. Och när jag väl hade vaknat så oroade jag mig naturligtvis för om de skulle bli klara i tid och om de skulle få med sig det de skulle ha med sig.

Jag försökte somna om när de hade åkt. Och det gjorde jag också efter ett tag. Sen blev jag väckt av telefonen. Ett mycket oväntat samtal från en gammal vän som snart är här. Så jag fick slänga mig ur sängen och klä på mig, sluka en smörgås medan jag plockade undan. Oj nu kommer han. Bye!

Inga kommentarer: