lördag, september 30, 2006

Kräftskiva och en kisshistoria

Så var det kräftskiva i går då. Tillsammans med Erks familj. Han har en bror som är gift med en kvinna som det har varit många konstiga turer med. De här ganska sällsynta familjeträffarna blir alltid som att försöka stoppa in alla i en burk med en geting i. Man sitter så still som möjligt för att inte bli stucken. Det hela avlöpte dock väl. Vi har väl börjat vänja oss.

Kräftorna var goda och pajen jag gjorde blev bra. Vi fick äppelkaka med glass till efterrätt. Mycket vin, snaps och så en gin och tonic. Det var rätt skönt att komma hem och slänga sig i säng. Gårdagen var rätt hektiskt och jag hade inte sovit mycket natten innan. Alkohol och god mat på det och man sover som en liten gris.

Barn är roliga. Härom kvällen kom Boll ner nån timme efter att vi hade nattat henne. Hon ställer sig framför oss där vi sitter i soffan och stirrar argt på oss. Vad är det? frågar jag. Jag måste kissa, säger hon. Ja men gör det då, svarar jag. Men jag måste kissa, säger hon ilsket. Ja men gör det då, upprepar jag. Då börjar hon dra i filten jag har runt mig och så säger hon igen att hon måste kissa. När hon sedan börjar dra ner trosorna inser jag att hon går i sömnen och precis ska till att sätta sig i mitt knä och kissa. Dagen efter kom hon inte ihåg något av det.

Inga kommentarer: