måndag, september 25, 2006

Grått

Det är väldans grått ute. Dimma ända in på husknuten nästan. Antagligen för att jag hängde ut tvätt i går kväll. Jag försöker planera min dag. Måste till apoteket och till biblioteket, till skolan på kursstart och ev på information (om det är i dag eller i morgon vet jag inte riktigt, tisdag den 25/9 stod det) och så ska jag lämna in kurs-pm och till läkaren. Måste också hinna handla lite. Måste till apoteket innan jag ska till läkaren, och läkaren är kl 14 och lektionen mellan 13.15 och 16.00. Och om det håller på till 16 så hinner jag inte handla efter för då ska barnen hämtas. Men om jag ska handla innan så måste jag ha med mig kylväska.

Jag tror det är skönt att ha ett jobb där man vet var man ska vara och när.

Så egentligen borde jag inte sitta här vid datorn utan klä på mig och plocka ihop det jag ska ha med mig och ge mig av.

Förresten så blev det inget av det förra fästingbettet vilket är skönt. Men istället har jag fått ett nytt och det är rött och det röda är större än i går. Inte bra. Skitfästingar.

Inga kommentarer: