torsdag, september 28, 2006

Måste ju bara

1. Var hittade du den här listan?
Först på Lindas men sen kopierade jag den på Sannas.


2. Var är dina föräldrar födda?

I Finland båda två, Ekenäs och Helsingfors kanske?

3. Vad är det senaste du installerade på datorn?

Winrar

4. Vilken är din favoritrestaurang?

Vet inte om jag har hittat den än. Jag tycker om att äta mat hos svärmor :0)

5. När badade du i en pool senast?

Det var nog när vi var i Danmark i maj och bodde på hotell i Silkeborg.

6. Har du varit med i någon skolpjäs?

Ja, jag var en punkare som hade en replik. Handlade om ett mord på Säffle camping.

7. Hur många barn vill du ha?

Innan jag fick barn ville jag ha 6 st men nu tycker jag det räcker rätt bra med två. Skulle nog kunna tänka mig en sladdis eller ett fosterbarn/adoptivbarn.

8. Vilken musikstil tycker du mest illa om?

Jag har lite svårt för vispjazz. Men annars kan jag nog lyssna på det mesta. Rätt tillfälle så.

9. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?

Jag har ju det ja. Svårt att ändra sig nu.

10. Vad har du för TV-kanaler?

1, 2, 4 och så en massa udda kanaler som inte är mycket att se på.

11. Har du åkt moped någon gång?

Ja det har jag gjort.

12. Har du busringt någon gång?

Ja när jag var liten så brukade jag busringa. Min syster, min kompis och jag brukade ringa och fåna oss. En gång ringde vi upp folk som hette Egon och så spelade vi upp en låt som gick nåt sånt här: Åh Egon, Egon, Egon, Eeeegooon, jag är så kär och galen i dig, så kär, så kär och galen i dig, jag arma kvinna... Och så spelade vi in reaktionerna. Ha ha, synd att man inte har kvar de banden.

13. Har du fått felparkeringsböter?

Jo, tyvärr.

14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?

Nej

15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?

Australien. Sydney, Melbourne eller Brisbane vad som nu ligger längst bort.

16. Har du en egen trädgård?


Jajjemänsan, stor och grön är den. Finns gräsmattor, skog och äng och berg och sjöutsikt.

17. Vilken är din favorit bland tecknade serier?

Jag gillar Tintin, Kalle och Hobbe, Spirou, The far side och många andra. Samlar på seriealbum.

18. Kan du alla orden i nationalsången?

Det tror jag nog

19. Badkar eller duschkabin?

Badkar

20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?

Cars kanske

21. Favoritpizza?

Inbakad med ananas

22. Chips eller popcorn?

Chips

23. Vilken färg på läppstift använder du?

Jag vägrar använda läppstift


24. Har du rökt jordnötsskal någon gång?

Jag tror att jag har tänt eld på jordnötsskal, men inte av någon speciell anledning

25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?

Nej, såna fall har jag förträngt det

26. Apelsin- eller äppeljuice?

Apelsin såna fall

27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?

Det var nog när Erk, Freddo och Ullis och jag satt i skogen och åt bullar. Om det räknas.

28. Favoritchoklad?

Mintchoklad just nu.


29. När röstade du senast?

Nyss

30. När åt du en hemodlad tomat sist?

Idag

31. Har du vunnit en prispokal någon gång?

Jag tror att jag vann nån med scouterna en gång, fast det var en sån där vandringspokal


32. Är du bra på matlagning?

Skitbra

33. Klarar du att tanka själv?

Ja, självklart. Vem skulle följa med mig och tanka?

34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?

Ja, en samlings-LP med klassisk musik för ungefär 100 år sen

35. Pepsi eller Coca Cola?

Pepsi

36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?

Nä men overall och rock.

37. Vad var det senaste du handlade?

Mat

38. Har du kräkts offentligt?

Ja, om man med offentligt menar allmän väg. Det hände alltsom oftast när jag var gravid att jag fick ställa mig i diket och kräkas.

39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?

Jag har redan funnit den sanna kärleken. Och behåller den hellre än blir rik.


40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?

Jajjemän

41. Har du ringt något betalnummer?

Ja

42. Kan man vara vän med sitt ex?

Jag kan, fast jag vet inte om mina ex kan det.

43. Vem var det du besökte på sjukhus senast?

Räknas vårdhem så var det för nån vecka sen när jag hälsade på Erk farmor som fyllde 97 år.

44. Hade du mycket hår som liten bebis?

Nej inte så mycket

45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?

Hej du har ringt till mig, jag vill gärna prata med dig... eller nåt sånt

46. Vad har du i din väska?

En massa skräp, papper, plånbok, våtservetter


47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?

Klär av mig, helst. Sen när jag ligger i sängen så gillar jag att läsa lite innan jag somnar eller ha sex. He he

48. Vad är du tacksam för idag?

För att det är fredag i morgon.
För att jag har lärt mig hur jag ska fixa en sak med datorn.
För att barnen och Erk är glada.
För att det inte regnar.
För mintchokladen jag just åt.
För att jag har pratat med Ullis i dag.
För att jag mår rätt bra och för att jag lever det liv jag vill leva.

Inga kommentarer: