tisdag, september 05, 2006

Dofter

Jag är lite yr i skallen just nu. Har luktat för mycket. Luktat för mycket olika dofter. Har tänkt köpa ny parfym ett tag och i dag tog jag mig tid. Men uj vad jag blir snurrig av att stå där med näsan i alla dessa parfymflaskor. Mina sinnen är inte riktigt vad de borde vara. Jag är närsynt, jag hör snett och jag blir snurrig och svidig i näsan av för starka tvål och parfymdofter. Men jag smakar gott och känner bra :0)

När jag ändå var i farten så köpte jag ett doftljus också. Det är gult och stort och luktar gott och står bredvid mig just nu och lyser vackert.

Dagen föreläsning var inte helt på topp. Föreläsaren är säkert duktig i sitt yrke men jag vet inte riktigt om det gav så mycket. Hade kunnat ge mer. Måste också säga att jag är lite förvirrad över kursen i övrigt. Känns som om tiden går och jag inte riktigt vet vad jag ska lägga möda på. Jag får försöka lista ut det.

Nu är det höst förresten, om ni inte visste det.

2 kommentarer:

Linda sa...

Betyder det att jag kan få sätta på mig mina svarta tjocka strumpbyxor nu?
Jag vill verkligen det med ett par rejäla svarta Vagabondskor i svart mocca på fötterna.
Om det är höst så borde jag ju kunna göra det men folk är ju så förbannat lättklädda fortfarande...
Oh lovely höst, I welcome thee!

Nisse sa...

Japp det kan du. Folk förstår inte sitt eget bästa, gå runt i shorts och tshirt kan man inte göra nu... nu ska man tända ljus och klä sig skönt och gå i skogen och ha det mysigt. Varför vänta? Det är ju inte sommar och ligga på stranden och ljumma kvällar längre. Bara att inse. :0)