söndag, september 03, 2006

Sunday bloody sunday

En stillsam söndag. Har nästan inte gjort någonting idag. Boll och jag började baka rulltårta men halvvägs upptäckte vi att bakpulvret var slut. Inte för att jag har bakat så mycket utan för att Will har gjort experiment med bakpulver. Så då improviserade jag lite och slängde i lite olika saker och så blev det någon slags sockerkaka istället. Resten av dagen har jag tvättat och sett på film och lagat mat. Jag har nog gjort något däremellan också men vad vet jag inte riktigt. Det var förresten Harry Potter och fången från Azkaban jag såg på.

Jo förresten, jag ägnade två timmar åt att försöka förklara för Erk värdet av att göra mig delaktig istället för att bestämma saker över huvudet på mig. I min värld så är vi jämlika och båda ska ha rätt att säga sitt om saker som berör oss båda. Således skiter jag i vilka kalsonger han har på sig men vill veta om han tänker köpa något som kostar flera tusen. Och om han säger något till mig innan - alltså berättar att han funderar på att köpa något och frågar vad jag tycker - så kommer jag att ta det i beaktande och troligtvis köpa hans argument. Men om han ställer mig inför fullbordat faktum så kommer jag mest troligt bara bli jävligt förbannad. Så han skulle ha allt att vinna på att göra mig mer delaktig i sina funderingar, planer och idéer på just idéstadiet. Jag hoppas bara att han kan tänka på vad jag sa och inte bara ruska av sig det med ursäkten att jag är en gnällig kärring. Varför ska ni vara så svåra ni karlar?

1 kommentar:

Linda sa...

Vet du!
Min pappa var precis likadan. Han kunde lägga ut massor av pengar på jordens högtalare till bilen och sånt bara sådär utan vidare.
Mamma sa det var ok innan jag föddes för då var det bara de två men hon tröttnade på det efter att jag kommit.
Hon pallade med EN bebis, inte två, tror jag hon beskrev det.
Fast när det gäller mig och Gurr så är det mest jag som visar såna tendenser haha.
Jag kanske är pappas flicka på sätt och vis ändå haha