måndag, september 11, 2006

And the winner is...

Vad svårt det är att komma igång. Borde göra läxor. Men det är så mycket annat som kommer emellan hela tiden. Ska bara kolla där och bara göra si och bara göra så innan jag sätter igång. Och nu kom Boll hem och då blir det ju inte lättare att sitta i lugn och ro och göra läxor. Varför ska jag alltid vara så seg? Fast jag jobbar bra när jag väl kommit igång och oftast riktigt bra under lite press. Är ju alltid nåt att skylla på.

Jag har varit med i radion i dag. Telefonen ringde och så sa dom att jag var med i direktsändning. Blev lite paff måste jag säga. Jag hade vunnit en tävling där man skulle skriva en text till en bild. Jättekul att vinna! De hade läst in min text och lagt musik till. Det var väldigt roligt att lyssna på. Kändes nästan inte som min text. Min alltså. Konstigt.

I lördags var vi på bio och såg Bilar. Bra film. Men kanske lite lång för att vara för barn. Kul var den i alla fall och snyggt gjord. Men jag ska nog helst gå på bio ensam så jag kan njuta av filmen och slippa bekymra mig för om de andra orkar titta. När jag blir rik ska jag ha en egen biosalong och så ska jag sitta alldeles själv mitt i och låta mig omslukas och uppslukas av filmen.

Will och jag plockade svamp igår. Gula kantareller och trattkantareller. Fick några fästingar också. Inte lika kul. Hittade en i morse som jag inte hade fått bort. Hoppas att jag slipper borrelia igen. Skulle vara tredje gången såna fall. Bläää.

Tur att det inte kommer nåt att se på tv i kväll, då kan jag sitta med skoljobbet istället. Nu är det lunch.

2 kommentarer:

Linda sa...

Ingen fara att tv'n stör, du har ju inte femman som du vet...hahahaha
Kanske skulle investera i en parabol på onoff imorgon?
Haha jag bara skojar.

Anonym sa...

vi har ju paraboler i överflöd... det är nog mest snålheten som gör att vi inte har femman... men lite synd är det :0)