söndag, september 24, 2006

Dagen efter

Känner mig lite seg men ändå mindre än jag trodde jag skulle göra. Skönt att slippa vara bakfull. Vi började på eftermiddagen med en 2,5 timmes skogspromenad och svampplockning. Vi hittade riktigt mycket kantareller och det var stilla och skönt i skogen. Satte oss på ett berg och fikade bullar innan vi gav oss hemåt igen. Sen rensade vi kantareller och började lite med maten innan vi satte igång med vinprovningen.

Det var väldigt intressant att prova vin. Kul att se hur olika viner ändå kan vara och hur mycket det ger att göra det efter konstens alla regler. Vi nöjde oss med tre flaskor på 4 personer och det var nog ganska så tillräckligt. Maten blev riktigt god. Kantarellsås förstås, klyftpotatis och kött. Till efterrätt hade vi olika ostar och vindruvor. Sedan bar det ner i källaren och till baren. Freddo var dj och spelade låtar så öronen stod rätt ut. Jättekul att lyssna på alla gamla godingar vi har i våra gömmor. Mycket punk blev det och 60, 70 tals låtar. Och så en hel del annat. Ullis och jag dansade emellanåt när popnerverna inte kunde vara still. Och så alla dessa drinkar... Freddo var värst, han slurpade i sig sina på två minuter medan vi andra åtminstone ville känna smaken. Men det var kul och det blev sent. Kockan tre gick jag och lade mig. Då spelade Erk och Freddo billjud så det lät som om vi hade huset fullt med racerbilar.

Det blev en sen och lång frukost och så hade vi plötsligt huset fullt med barn. Will och Boll och en kompis till Will.

Lite senare åkte vi i väg till en kompis som har fyllt år men han var inte hemma. Fast det finns så mycket intressant att titta på i deras trädgård så det gjorde inte så mycket. De hade bland annat en snygg Opel Commodore som både Ullis och jag gärna skulle ha.

Jag ska skriva ut mitt pm och lämna in det i morgon. Skönt att vara klar.

Lite trött är jag allt. Men inte bakis. Tack för det.

Inga kommentarer: