fredag, september 01, 2006

Fredagskompott

Okej det är fredag igen. Och kalas igen. Värst vad folk samlar ihop sina födelsedagar. Jag har sju nära som ska firas under augusti och semptember. Och så känner jag ytterligare några som fyller i september men de brukar jag inte fira.

Fredag är lite speciella. Början på helgen och familjen samlas. Barnen får vara uppe längre. Vi lagar god mat och ser på en film. Fast vad kommer det på tv i dag? Hälsoresan... ehh. Känns inte så upplyftande. Borde kanske hyra en film men då måste man ju lämna tillbaka den i morgon. Iofs kan man hyra film i den lilla staden nära där jag bor. Fast utbudet är inte lika stort.

Nej nu måste jag städa undan lite innan vi ska åka på kalas. Så det känns trevligt att komma hem sen. Städa, städa varje fredag ända fram till jul - det tycker jag är kul.

2 kommentarer:

Linda sa...

Hyr på bibblan!
Då får du ha dem i tre dagar. Om du lånar på en onsdag eller torsdag så får du ha dem ända till måndagen.
Vi har jättebra filmer för alla åldrar och inte är det dyrt heller. 20 kr för vuxenfilm och 10 kr för barnfilm.
Bra va?!
Så nästa fredag tycker jag du lånar Dunderklumpen till småtrollen och Coffee and cigarettes till dig och karln.
Ha det så skönt i helgen, kram

Nisse sa...

Bra idé! Ska jag tänka på.