tisdag, september 05, 2006

Lista igen - och nu svarad på

Det där med listor är ju kul. Och det verkar även andra tycka. Så varför inte göra en egen? Varsågod och svara om ni vill. Jag ska själv sova på saken och svara i morgon.

1. Vad skulle du vilja heta om du hade ett annat namn?
Augusta
2. Om du fick byta ut eller lägga till något på din kropp vad skulle det vara?
Då skulle jag vilja ha vingar
3. Vilken superkraft skulle du ha om du var superhjälte?

Kunna flyga och vara jättestark och prata med djur
4. Vilket artistnamn skulle du ha om du var artist?
Öhh... vet inte
5. Vilken maträtt är du?
Jag skulle nog vara ett äpple - rund och go men kan göra jävligt ont om man får det i huvudet
6. Vilket djur skulle du likna dig vid? Utseendemässigt? Beteendemässigt?
Gris och katt
7. Har du läst någon bok mer än fem gånger? Vilken/vilka? En bok på minst 100 sidor ska det vara.

Ja flera st, Bröderna Lejonhjärta, Ronja Rövardotter, Tordyveln flyger i skymningen bland annat
8. Vilket är det konstigaste eller mest udda ställe du har varit på?
Kanske när jag jobbade på Högdalens värmeverk i sthlm och låg inne i skorstenen ovanpå en massa rökgaskanaler
9. Vilket är det konstigaste eller mest udda ställe du har haft sex på?
Vilken dum fråga, vem har hittat på den? Jag som ens inte har sex.
10. Hur många bokstäver har du i ditt namn (alla namn, för, mellan, efter, inräknade)?
31 st
11. Har du gjort bort dig nyligen? Vad, hur, varför?
Jag gjorde nästan bort mig när jag var på inskolningssamtal med Wills nya fröken. Hon sa att man kunde ringa hem till henne om man ville. Och sen sa hon att man kunde hälsa på. Jaså, tänkte jag, det var värst. Inte visste jag att lärare brukar bjuda hem sina elevers föräldrar. Och så tänkte jag fråga var hon bor någonstans. Men som tur var så gjorde jag inte det för hon menade naturligtvis att man fick hälsa på i klassrummet.
12. Vilket motto eller ordspråk brukar du leva efter?
Var sak har sin tid.
13. Vad skulle du helst vara - statsminister, kung, tsar, kejsare, president eller diktator? Och i vilket land?
Tsar kanske, det låter ståtligt. Jag skulle skaffa mig ett nytt land.
14. Om du kunde önska vad som helst för mat just nu, vilken skulle det vara då?
Choklad skulle jag önska mig just nu.

Inga kommentarer: